Veronika Malá: „Vzhled je odrazem našeho sebevědomí!“

IMG_7203UP

Veronika Malá se rozhodla pomáhat lidem ve správném vyjádření jejich jedinečnosti z pohledu vzhledu. Proč právě vzhled? Proč ne třeba spoluorganizace sbírek, pomoc v dětských domovech?

 

12910435_10207778045120474_1548357971_n

 

Z jednoho důvodu. Ať už budeme zdraví, či nemocní, budeme pomáhat fyzicky nebo pracovat více v kanceláři, ať už budeme bohatí nebo chudí, vždy budeme chodit nějak oblečení. Náš vzhled je nástroj. Nástroj k tomu, abychom si zvýšili sebevědomí, dodali si odvahu do velkých výzev, ať už jsou jakékoliv, ukázali to, s čím rezonujeme, ale i k manipulaci. Je tedy nesmírně důležité vědět, jak bude na ostatní, ale především na nás samotné, náš vzhled a styl, kterým se prezentujeme, působit. Ve většině knih či projektů na osobní rozvoj, mnohdy spojených i s obchodními dovednostmi, jsem narazila na kapitoly, které se týkaly čistě vzhledu a toho, jak k sobě přistupujeme v oblasti péče.

 

 

Cashflow Summit 2016
„Velcí autoři a trenéři si totiž uvědomují, jak velkou váhu má vzhled na náš úspěch a posuny v oblastech, kde se pohybujeme.“

 

Vzhled nám může pomoci nebo může stát proti nám. Je jenom na nás, jestli si ráno oblečeme něco, v čem se cítíme skvěle a tuto radost budeme šířit dál, nebo jestli se podhodnotíme a nebudeme vůči sobě dostatečně soudní. Oblečení máme na sobě celý den, může nám pomoci nebo nás může celý den provázet pocit typu: „Nepřehnal jsem to, není to až moc výstřední?“, „Mně to stále tlačí a stahuje, kdybych si byl býval vzal raději…“ ad. Tyto pocity, které se nám honí hlavou sice vnímáme primárně my sami, ale i okolí si toho všímá. Je to přesně ten moment, kdy někdo může prohlásit: „Dnes asi nejsi ve své kůži, že?“. Nám nezbývá, než s ním souhlasit a dál řešit, jak to ale mám rozpoznat, co mě dokáže opravdu vystihnout a nebude mě přehlušovat?

 

V obchodech je toho spousta, ale nikdy nemohu najít to pravé. A mnohdy nemám ani chuť ve svém volném čase chodit po obchoďácích a hledat, když vlastně ani nevím, co přesně. Chci se cítit skvěle, sebejistě a hlavně nechci snižovat svoji vnitřní hodnotu. Jak se mám k tomu dopracovat?
„V obchodech je toho spousta, ale nikdy nemohu najít to pravé. A mnohdy nemám ani chuť ve svém volném čase chodit po obchoďácích a hledat, když vlastně ani nevím, co přesně. Chci se cítit skvěle, sebejistě a hlavně nechci snižovat svoji vnitřní hodnotu. Jak se mám k tomu dopracovat?“

 

V první řadě je důležité vydefinovat si svoji tzv. Osobní značku (Osobní brand). Zamyslet se nad tím, co chci svým vzhledem sdělovat světu. Jaký jsem, jaké mám hodnoty a postoje k životu, co je pro mě důležité ve vztahu k mým klientům? Zastupuje můj vzhled v současné době tyto hodnoty nebo si myslíte, že je upřímně potřeba v některých oblastech zapracovat? V tomto nám mohou dát zrcadlo i naši přátelé nebo lidé, se kterými trávíme více času. Oni nás totiž znají i co se týče našich vnitřních hodnot, nesoudí nás pouze podle toho, jak chodíme oblékaní. Zeptejme se jich, jestli v některých situacích sami sebe nepodhodnocujeme nebo se někdy moc raději nevyjadřujeme, byť máme kompetence danou věc vyřešit. Jak na ně svým vzhledem působíme. Řekli by si, kdyby nás potkali znovu, a věděli, jaké máme hodnoty, že nás náš vzhled opravdu reprezentuje a vypovídá o tom, jací doopravdy jsme? Je to výborná metoda, která nás posléze donutí se opravdu zamyslet a znovu uvědomit si naši originalitu a všechny přednosti, které máme. Se svými klienty tuto část, vydefinování si vlastní značky, probírám s velikou chutí. Fascinuje mě, jak se lidé dokáží otevřít a mluvit o sobě a činnostech, které dělají, doprovázené jiskrou v oku. :)

 

Vzhled tedy není pouhým rozmarem žen, ale je to nástroj pro každého z nás. Bez rozdílu pohlaví, národnosti či věku. Záleží pouze na tom, jestli využijeme jeho síly k našemu prospěchu nebo se pouze necháme unášet módními trendy a touhou zapadnout do prostředí, kde se pohybujeme. Jsem toho názoru, že si sebe můžeme opravdu vážit jedině v momentě, kdy sobě dáme dostatek důležitosti a péče, přestaneme nosit věci, které neodrážejí to, jací jsme, ale najdeme to, v čem se budeme za každé situace cítit sami sebou. Nehrajme si na někoho jiného, nenapodobujme pouze to, co vidíme na druhých a v módních časopisech, výlohách. Vytvořme si vlastní styl, kterým budeme reprezentovat svoji osobnost, svůj brand. Jedině tak jsme schopni posunout se dál, zlepšovat se. Ukážeme totiž ostatním, že si na nic nehrajeme, jsme sami sebou a víme, jaké máme kvality, v čem vynikáme, a nebojíme se je nabídnout.

Buď to Ty! Veronika Malá